Lif3 + L3ns3 + Fri3nd = Izad

Saturday, November 18, 2006

What Hepen today...

Hari ni..
first day aku kena gi SUK perak kat ipoh nun. Kena buat networking. Dah lame aku tak buat networking nie since udi blah. aku tak de buat networking dah.
Tapi tadik bukan tarik cable. tapi Tagging balik cable. Pening jugak aku nak label balik satu satu cable. anyway pengalaman baru.

Bayangkan ade lebih 30 points network. pehhh.. mengelabah puyuh aku.
last last aku dapat idea.. connect ngan laptop atau pc , lepas tu cabut dan pasang balik banyak2 kali. So sorang kat switch tengok la lampu yang mane padam2.. lepas tu baru pakai cable tester.,hahaha berjaya jugak aku mengeluarkan ide bernas itu..

Kalo setakat pakai cable tester pun tak leh caya.. sebab sesetengah point dah rosak..
kalo rosak, pakai cable tester sampai tahun depan pun tak jumpe lagik.. anway aku selesai setle satu pejabat. Tapi malang nye ade 25 pejabat lagik.. hahaha JENG JENG JENG.. sabar je lah...

Malam ni Tadik
malam ni tadik aku lepak kat kedai kak ani.. minum2.
ramai jugak malam nie.... sembang pasal game la.. yer ar kan
kita tu kalo dapat main game.. satu badan bergerak.. pada hal yang main tu pakai jari je.. ni tak satu badan mengelupur.. hahaha ..
tengah asyik gelak gelak.. ade plak sorang tu sakit gigi.. so tokeh kedai cadangkan la kumur ngan air garam.. dengan sepantas kilat dia suruh budak buat air tu bancuh air garamm...

memang cekap tak sampai seminit.. dah siap..
kawan tu pun ape lagik .. kumur la.. tapi pelik bukan nye kumur dia terus minum..
dia kata manis. biar betul ape lagik..gelak la.. dia buat lagik sekali.. kita gelak lagik..

Rupa rupa nye mamat buat air tu salah bancuh.. bukan masuk garam. dia masuk ajinomoto... hahaha
dalam sejarah aku tengok orang minum air ajinomoto.. hahaha

lepas ni konfirm tak sakit gigi.. hahha

kengkawan.. rajin rajin la masuk dapur.. jangan garam dan ajinomoto pun tak kenai.. ahahahahaha

1 Comments:

At 4:12 PM , Anonymous Anonymous said...

ooo..mcm ni rupanya blog ekk. barulah saya tau. saya ingtkan blog tu sejenis ikan ke..huh. nak sgt komen...ni aku nk komen skit. blog ko x cantik dan membosankan.. hahaha..pueh ati den.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home