Lif3 + L3ns3 + Fri3nd = Izad

Friday, August 11, 2006

Satu Kejutan ..

Pagi ni.. bangun awal. awal?? ermm kire awal la sikit dari hari2 sebelum nya.. biasa nye aku bangun kul 8.15 or 8.30 walaupun opis masuk kul 8.30. So kelam kabut nak masuk opis. Tapi hari ni aku bangun awal 7.45 pagi. hahaha awal tu..

Kenape aku bangun awal?? jeng jeng jeng.. aku bangun awal sebab nak buat kejutan kat budak budak opis aku.. Hari pakaian ke opis aku. Baju Brand SEED dan seluar Dockers.Gile bergaya tahan gaban aku hari ni..

Bangun2 je..mak aku dah terkejut. Awal ko bangun hari nie jat? Dengan Selamba je aku jawap. "Nak pegi kawin...hahahaha" aku gelak. Biasa la aku ngan mak aku.. selalu main main.

Lepas Mandi.. slow motion je. Aku pakai seluar Dockers aku.. yang dulu aku beli untuk CONVO :D. hahah.. Aku Cari Baju SEED aku.. ALamak tak Iron lagik.. TerPaksa iron dulu.. Dah siap iron. Aku Pakai.. dah siap. Aku set rambut. Buat Rambut MOHAWK hari ni. Tapi macam tak jadik.. tak pe la. selamba :D

Jeng.. aku kuar bilik nak breakfast. Lagi sekali lagi.. mak aku terkejut. Bertubi-tubi soalan mak aku tanye. Uihss.. "kenape kamu nie jat? " aku senyum je.. lagi dia tanye " Kamu ade interview ke?" haha terus aku gelak.. selamba je aku makan roti cicak dengan kuah Durian.. One of my feveret lah..

Tengah- Tengah Pakai Setoking.. anak saudara aku bangun.. haha.. terkejut beruk dia orang. nyaris nak jadik beruk.. "Mak oi pak alang.. cantik nye" Cantik?? ape lah dia orang nie.. cantik? ingat aku pompuan ke? spoil lah.. hehe . anyway aku terus Drive ke opis..

Tapi sebelum ke opis aku singgah umah abg ajak ( kire manager aku la nie.. manager yang poyo)..hahah..
Satu family dia terkejut termasuk la dengan Isteri ( Kak Ina) dan Akim ( Anak dia ).. well aku aku berjaya membuat kejutan lagi.. macam2 la soalan dia orang tanye.. buat tak tahu je kan.. biasak la.. Control Hensem..

Sampai di opis.. lagi sekali sume yang kat opis terkejut.. tapi bos aku tak la. Dia buat buat tak nampak la kan.. tapi aku yakin dia pun terkejut..

So.. mission aku berjaya. untuk membuat kejutan. hahaha.. sebenar nye .aku nak try baju baru aku ni je .. bukan ape.. maybe aku jarang dressup cam nie.. so pelik la kan.. kusut je memanjang. :D

Sometime kita.. perlu kan kelainan.. perlu lakukan kelainan untuk menceriakan hari kita kan. . bayangkan jikalau hidup kita ni sama aje.. ibarat menonton wayang movie yang same setiap hari.

Harap kejutan aku hari nie. dapat menceriakan hidup orang orang yang berada disekeliling aku.. untuk aku.. memang ia menceriakan.

Gelak Dan Tawa Penawar Duka....

3 Comments:

At 8:53 PM , Blogger 9w2yvf - VF @ Yusairi said...

hi ijad,

aku sedar kau pakai baju yang mcm tahun 60an ni lepas solat jumaat. Hmmm, bergaya benor ye. Kalau kau pakai seluar kotak2 mcm Hail Amir pakai dalam filem "Pergi Entah Kembali Entah Kemana..." tu baru power. apapun, jgn tak pakai baju ke pejabat udahle. :D

regards,
manjer

 
At 1:24 PM , Blogger masterjanz said...

wooiittt yus filem Pergi Entah Kembali Entah Kemana ade ker??? aku peminat uncle hail gak tak pernah ku dgr citer nie... tp kan ijad mas tu aku tgk dah macam yusof haslam masa muda cuma yusuf haslam masa tu kurus kering la mcam dalam filem yang ade nyanyi tanpa henti tu.. ntah apa ntah nama citer tu

 
At 6:13 PM , Blogger creativelydesigned said...

next time kalau nak wat kejutan lagi, pakai spenda kat luar..buat mcm superman tu. tapi pastikan ada brand jugak la setanding dgn brand baju & slack hehehehhee

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home