Lif3 + L3ns3 + Fri3nd = Izad

Monday, June 04, 2007

Cinta vs Sebab?

ermm..
aku baru je balik dari kedah.. alor setar..
kali ni aku nk tanye..

Selalu nye aku sering dihujani dengan persoalan ini. itu dulu la.. ketika hangat bercinta.. macam ali setan.. hahah
ketika nak meluahkan perasaan tu.. selalu je kena soal dengan soalan ni.. ehehe "Kenape ek?"

Tapi aku tak pernah plak tanye kenape plak dia suka kat aku.... entah la biasa nye aku pun tak reti nak jawap soalan tu.. nak meluahkan "kenape aku suka kat dia" wahh susah jugak.. nak lukis pun tak bleh. nak cakap macam poyo plak.... adakah korang boleh bantu aku?muhahaha

Adakah seseorang itu memerlukan sebab untuk mencintai seseorang..?

29 Comments:

At 4:17 PM , Anonymous Anonymous said...

aik... len macam je soklan tu ijad? is it means u fall in love wit somebody?... kekadang mmg x yah sbb.. but, thats lucky beloved person misti nak tau sbbnyer kan... so, just tell her, "thats no reason"... kalo x leh terima gak, up to her la kan...

 
At 9:07 PM , Anonymous Anonymous said...

xtually, ssh nk describekn knp kite suke kt somebody. rsnye smp mati pon kite xleh nk xplain knp kite suke kt org tu. dh sukeee.. suke jee laaa. esok luse kalo xsuke, kite suke kt org lain plak. ahahaha!!!! jgn trase diri poyo klu nk mluahkan prasaan. sbb klu kite rase poyo.. maka poyo laa jdnye. cnth laaa mcm sy dulu (hekhekhek)... ms nk ckp mmg le trase poyo sgt... tp lepas ckp, mmg poyo habisss.. ahahah!!! but i'm not regret. at least he know that i'm luv him. ahaks!!! why i luv him.. there's no reason coz i really dont know why... hny allah swt yg tau sgale2nye sbb 'dia' maha mengetahui...

 
At 10:42 PM , Anonymous Anonymous said...

"esok luse kalo xsuke, kite suke kt org lain plak" berubah hati ke. hahahah

hehehe.. susah nak cakap.. tapi tu la.... kenyataan dia... aumm

 
At 11:38 AM , Anonymous Anonymous said...

saye suka awak...erkk sbb...sbb saye suka awak la...hahahha...tah aku xpenah jwb soklan nih.. kalo aku tnya pon..xpenah dpt jwpn yg pasti..hahaha bior la..kdg xperlu pon jwpn tuh..tp kalo tau pon cam besh gak ekk..tau arr kat mane kekuatan kita..hahahah... tah ahh aku xtau..sbb xsuka sesapa skang nehh..hahaha..

 
At 9:36 PM , Anonymous Anonymous said...

wahh.. tinie.. sedih nye kanyataan mu ituu hahahaha

 
At 3:09 PM , Blogger Lynn said...

kenapa..kenapa? kenapa awak suka kat saya ekk.. saya pon xpasti ler. kenapa..kenapa? auwwwww...malu ler. awak suka saya ke? wahahaha...

 
At 9:25 PM , Anonymous Anonymous said...

"esok luse kalo xsuke, kite suke kt org lain plak" berubah hati ke. hahahah <---blom lagi brubah hati. cume kekdg tuh penat rsnye menunggu.

hehehe.. susah nak cakap.. tapi tu la.... kenyataan dia... aumm <--- kenyataan yg sy suke kt awk. ahahaha!!! poyo cm ikan puyu!!!

 
At 12:18 AM , Blogger Lynn said...

Ler... si innchu ni suka kat ijat ke? Wahaha..kan dah kuar soalan bonus dr aku? Berbalas2 komen lak mereka berdua ini.. Muehehe..

 
At 7:15 PM , Anonymous Anonymous said...

aku pon rase ade pepe dak 2org neh..hmmmmm... sape yg mnunggu..hahaha..sape yg lmbt ..haha

 
At 9:33 PM , Anonymous Anonymous said...

ahahaha!!!! xtau nk komen pe dh. huhuhuh :-"

 
At 1:25 AM , Blogger Lynn said...

yer..yer..cik tnie pon bersetuju ngan pendapat aku. mmg dorang berdua ni ada pape ar rasanya. apa komen anda pula encik ijat? cik innchu kita dah xtau nak komen pape2 dahhh. terpana dan terus diam membisu nmpaknya dirinya itu...muehehe..

 
At 4:02 PM , Anonymous Anonymous said...

aku baru balik dari kluang nie.. huhuh
tini tini.. julie tu aku nak letak kat mane.. ko niee.. :p

 
At 5:03 PM , Anonymous Anonymous said...

ijad..ijad ..ijad... hahahhahaha... ko xyah arr nak letak julie tuh kat mane2..dia dah ade tmpt letak dah...wakakakaka.. dh ade dpn mata..memalu lak..kan lynn kann... :-"

 
At 5:12 PM , Anonymous Anonymous said...

tini jeless.. yeyeye .. tini jelessss. eyeyeyeyeye

ko tak nampak ke.. dia siap ajak aku karaoke duet lagu my heart lagi..

so so romantic..wahhh

 
At 5:14 PM , Anonymous Anonymous said...

ye la ye la... duet my heart..menci aku :-" ..wat kna gelak ngn abg tuh jekk kowang neh .... :-<

 
At 7:55 PM , Blogger Lynn said...

yerr..yerr...btul tu tnie.. dah ada depan mata tu..malu lak dia. pandai plak ijad ni memalu ekk? auwww.....malu tau. wahahha... ceh,baru blk kluang ke? huh..bkn nk singgah jmpa membermu kt s.alam ni. xpe...xpe..aku tau,siapalah aku ini. Huhuhu.... Aku nk dtg manjung ni jat.. siapkan kapet merah ekk.. wahahha..

 
At 10:53 PM , Anonymous Anonymous said...

si innchu tuh bkn terpana smp xreti nk bg komen dh. tp... mmg dia dh xde komen. myb gak psni dia akn membisu sbb dia mmg dh jd bisu. ahahah!!! (sori jess!!). for all info, she's getting married soon (i'm not sure bout this but i'll try to ask her) that why she's cannot bg komen2 dh. ye laaa hati org paling nk di jage. hati sendiri srabot xpe.

mr ijad... i dont know how i want to tell u again. but i've a tell u before this. spttnye ni la yg jess need to do 4 year ago. stay away from u! i'm not prejudice wif u but.... 4 yearss mr ijat!!! hav u thinking wht she's doing for u & wht u doin for her??? nothing right??? u juz make her not like herself. klu aku dpt jmp ko kann.. mmg aku blasah ko!!! gerammm betol aku!! neway.. sori laa kalo aku leps tensen kt sini. lari topik plak. xkesah laaa jnj aku puas hati walopon aku xpuas sbnrnyee!!! tgg la ko ijat.. aku balik mesia mmg aku carik ko!!!

 
At 11:22 PM , Blogger Lynn said...

lerr..deril ni ttba lak marah2. kawannya si innchu ke? nak belasah ijad plak tu. aishhh...anak orang beb. relek ar. ko ni kan,mesti sayang bangat kat jess ni ekk..aishh..ke ko ada hati kat jess sebenarnya,tp oleh kerana jess lg suka ijat,tu yg ko marah giler smpai sanggup nk belasah ijat sebab dia buat jess gitu. Uishhh...cam citer drama melayu lak. Wahaha. Eh,aku cam carik gadoh lak..Lalalala.. Sori lah kalo terasa ekk.. Aku bg komen berdasarkan apa yg aku rasa je..

 
At 9:49 AM , Anonymous Anonymous said...

yo..yo...leksss arr bro deril..erhh btul ke bronih..hehehe... kan lyn kan..lekss arr pe kecoh2 cni... pe2 hal..discuss arr...hehehe... xleh discus kita dok dediam..hehehe

whatever it is..love is too complicated... nggak bisa ditafsir smudah itu

 
At 10:11 AM , Anonymous Anonymous said...

ellow..mr ijad..hi there..gurlz alwez asking men y do u love me?bila dat guy taknak jawab lak..gurl mesti tanya..takkan la no reason..semuanyer memerlukan sbb..dr awak cintakan sy..sukakan sy..better awk sukakan org lain.tp len lak jadi kalo laki tu jawab soklan tu..dat gurl mesti jawab..ala..awk tipu la..laki skrg bukan leh caya.tp dlm hati..rasa cam tak pijak tanah dah..sampai mati le dia akan ingat reason2 tu.same goes wif guy when thay asking dat ques to gurl.sebenarnyer mr ijad..cinta tak memerlukan sbb.apa pun yg jadi sy tetap cintakan awk..awk gumuk ke lepas beranak pun..cinta sy pada awk tetap tak penah berubah..hati sy de awak je..percaya lah..kalo gurl or dat guy tu tya..apap sebab awk cintakan sy..jawab je..sukati le..sy dah sukakan awk..cintakan awak..sy punya pasal la..hehe.garangnyer..awak...sy sukakan awak..cintakan awak..no reason..if i had reason y i love u..dat reaso can be argue one day..the most important thing..i love u..love u..so much..do u love me?yes or nope??

 
At 12:47 PM , Anonymous Anonymous said...

wahhh... jawapan yang menggemparkan.. hahaha.. tapi tak best la letak nick "Anonymous"... letak la name

 
At 3:16 PM , Blogger Lynn said...

yer..yer.. btul tu tnie. apa kes nak kecoh2 lak ni.. xdpt terima kenyataan arr tu si deril ni.. mueheheh..

 
At 3:38 PM , Anonymous Anonymous said...

ellow..its ok what mr ijad..if i don't let u know me..i feel free to give any suggestion and opinion.did u find ur true love rite now?love is hurt n pain..but its more suffer if without love..

 
At 4:12 PM , Anonymous Anonymous said...

wahhhh... tak kan la without love its more suffer?? cam tak setuju je tu

 
At 11:15 AM , Anonymous Anonymous said...

aku pon xstuju ijad..hahahha..takat nih xde le suffer...so far so good kate makcik aku..hahahha

 
At 10:33 AM , Anonymous Anonymous said...

i didn't siad love from ur gurl ijad n boy tnie..love can be from anybody..frens..family..its subjective

 
At 1:37 PM , Anonymous Anonymous said...

Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog mereka

Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata "Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!"

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.

Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang
disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.Surat tersebut berbunyi begini :

"Sayang!Jika disebabkan suara aku mencintai mu... sekarang bolehkah
engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu...sekarang bolehkah engkau
menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika
disebabkan senyuman aku mencintai mu... sekarang bolehkah engkau
tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu.... sekarang bolehkah engkau melangkah?Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu. Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi.
Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini,selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu... ia
boleh dirasai dalam hati."

So, rsnye cinta xperlukan sbb...just feel it..

 
At 8:41 PM , Anonymous Anonymous said...

deril.. derill.. lawak pe laa yg ko buat neh??? huhh!! sadis sggh aku bace. neway, jgn le blasah dia plak. klo ko blasah dia ibarat ko blasah aku jugak la. ahahahah!!!

 
At 1:27 AM , Blogger who's me??? [m]i3r@ said...

kenapa ea???
ley de soklan camni???
mira pon bosan gak kalu de tya y kiter syker kat dia..
cam dia bgus sgt samapi kiter ley suker kat dier
adeh!~~~
cinta mmg cinta...tp xkan nak kena kabo je kan
hahahahha
ezab suker x org tya camtu??

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home